§1 WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUGI SPRZEDAŻY I MONTAŻU URZĄDZEŃ
- Montażystą oraz Sprzedawcą jest firma Karol Binkowski HEATMAN, NIP: 7692091168.
- Adres Sprzedawcy oraz Montażysty to ul. Komuny Paryskiej 90a/53, 50-452 Wrocław, REGON: 384863746, e-mail: biuro@zamowklime.pl, tel.: +48 604 453 655.
- W przypadku niedostępności wybranych urządzeń Sprzedawca zwróci pieniądze Klientowi w ciągu 3 dni roboczych, a strony odstąpią od wykonania usługi.
- Sprzedawca prowadzi usługę montażu na terenie miasta Wrocław. W przypadku gdy Klient będzie chciał zamontować urządzenie w innym mieście, Sprzedawca może odstąpić od wykonania usługi i zwróci pieniądze Klientowi w ciągu 3 dni roboczych.
- Przed montażem strony umówią się na wizję lokalną, po której spiszą protokół. Protokół zawiera wycenę ewentualnych dodatkowych robót oraz ustaloną lokalizację urządzeń i instalacji.
- W przypadku gdy Sprzedawca i Montażysta nie zgodzą się na wykonanie usługi montażu ze względu na wynikłe trudności, Sprzedawca zwróci pieniądze Klientowi w ciągu 3 dni roboczych.
- Termin realizacji zamówienia wynosi maksymalnie 30 dni. Montaż urządzeń zajmuje najczęściej od 1 do 3 dni roboczych.
- Koszty dostawy urządzeń wliczone są w podaną cenę urządzeń.
- W celu skorzystania z preferencyjnej, obniżonej stawki podatku VAT w związku z realizacją usługi montażu klimatyzatora, montaż powinien być przeprowadzony w budynku mieszkalnym jednorodzinnym o powierzchni użytkowej nieprzekraczającej 300 m² lub w lokalu mieszkalnym o powierzchni użytkowej nieprzekraczającej 150 m², który należy do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym. W przypadku zakwestionowania przez montażystę lub organy skarbowe prawa do skorzystania z obniżonej stawki VAT, Klient będzie zobowiązany do uregulowania różnicy pomiędzy naliczoną stawką 8% a standardową stawką 23% VAT. W przypadku odmowy, montażysta może odmówić wykonania usługi.
- W przypadku zlecenia montażu poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej strony spiszą umowę uwzględniającą warunki prawne w danym kraju.
- Cena zakupu urządzenia z montażem podana na stronie internetowej zamowklime.pl obejmuje montaż w zakresie podstawowym i obejmuje poniższe czynności:
- Montaż jednostki wewnętrznej w odległości maksymalnie 4 m od jednostki zewnętrznej, na wysokości do 2,5 m,
- Montaż jednostki zewnętrznej na podstawach lub wieszakach ściennych na wysokości do 3,0 m,
- Wykonanie przewiertu przez ścianę do 50 cm grubości (bez izolacji termicznej),
- Doprowadzenie zasilania z istniejącej instalacji do 5 mb w korytku lub przygotowanej bruździe, bez jej obróbki,
- Połączenie jednostek instalacją chłodniczą o długości do 5 mb wraz z montażem korytek lub w przygotowanych bruzdach, bez ich obróbki,
- Wyprowadzenie instalacji skroplin do 5 mb odpływem grawitacyjnym z jednostki wewnętrznej,
- Połączenie jednostek przewodem sterującym do 5 mb,
- Zaślepienie otworów po przewiercie pianą montażową,
- Wykonanie wymaganej próżni w instalacji chłodniczej,
- Zabezpieczenie przewodów taśmami i peszlami,
- Uruchomienie urządzenia i instruktaż dla Klienta.
- Montaż może odbywać się w godzinach 8:00–21:00. Klient zobowiązany jest do udostępnienia lokalu w tych godzinach.
- Czynności wykraczające poza podstawowy zakres montażu wyceniane są indywidualnie na podstawie wizji lokalnej i mogą być realizowane po akceptacji wyceny potwierdzonej protokołem.
- Klient zobowiązany jest posiadać niezbędne zezwolenia na montaż jednostki zewnętrznej w ustalonym miejscu i ponosi pełną odpowiedzialność za miejsce montażu.
- Montażysta może odmówić wykonania usługi, jeżeli montaż byłby niezgodny z przepisami lub stwarzałby zagrożenie.
§2 GWARANCJA
- Urządzenia objęte są gwarancją producenta zgodnie z warunkami zawartymi w karcie gwarancyjnej.
- Gwarancja obowiązuje wyłącznie przy wykonaniu min. jednego przeglądu rocznie.
- Urządzenia nieujęte w zestawach objęte są 2-letnią gwarancją od daty montażu.
§3 REKLAMACJE
Będąc konsumentem mają Państwo prawo odstąpić od umowy zawartej w Sklepie Internetowym w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną). Oświadczenie mogą Państwo przesłać na przykład:
pisemnie na adres: ul. Komuny Paryskiej 90a/53, 50-452 Wrocław;
w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@zamowklime.pl
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Jeżeli otrzymali Państwo rzecz, to proszę odesłać lub przekazać ją nam na adres: ul. Komuny Paryskiej 90a/53, 50-452 Wrocław;, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Szanowny Kliencie,
dbamy o Twoje prawa, w tym także o prawo do złożenia reklamacji. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące naszej odpowiedzialności z tytułu wady sprzedanego przez nas produktu oraz Twoich uprawnień związanych z reklamacją na podstawie ustawowej – z tytułu rękojmi.
Ważne! Pamiętaj, że jeżeli na dany produkt została udzielona także gwarancja, to również na jej podstawie możesz złożyć reklamację – w tym wypadku jednak adresatem będzie gwarant wskazany w gwarancji. Gwarancja określa również każdorazowo zakres Twoich uprawnień. Pamiętaj, że wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na naszą odpowiedzialność z tytułu rękojmi oraz, że gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza Twoich uprawnień wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej
Podstawa i zakres naszej odpowiedzialności za wady produktu z tytułu rękojmi jest określona powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności przepisami Kodeksu Cywilnego.
Mamy obowiązek dostarczyć produkt bez wad. Odpowiadamy z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna produktu zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia jego wydania kupującemu. Ważne! Jesteśmy odpowiedzialni z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili.
Ustosunkujemy się do Twojej reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Ważne! Brak ustosunkowania się w powyższym terminie w przypadku żądania naprawy, wymiany lub obniżenia ceny oznacza, że uznaliśmy reklamację za uzasadnioną.
Konsument ma również możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 – 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
§4 PŁATNOŚCI
- Dostępne formy płatności:
- przelew tradycyjny,
- płatność online przez Przelewy24 (PayPro S.A., NIP: 7792369887, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań).
- Wszystkie ceny zawierają obowiązujący podatek VAT.
§5 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Klient będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni od otrzymania towaru.
- Oświadczenie można wysłać na adres e-mail: biuro@zamowklime.pl lub listownie.
- Formularz odstąpienia dostępny jest na stronie: zamowklime.pl/zwrot
§6 DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych jest Karol Binkowski HEATMAN.
- Dane przetwarzane są zgodnie z Polityką Prywatności dostępną na stronie: zamowklime.pl/polityka-prywatnosci/
- Dane mogą być przekazywane operatorowi płatności Przelewy24 w celu realizacji płatności.
§7 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa polskiego.
- Spory mogą być rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy lub za pośrednictwem platformy ODR.
- Regulamin obowiązuje od dnia 13.05.2025 i jest dostępny na stronie zamowklime.pl/regulamin-sklepu